بیوگرافی , عکس بازیگران , دانلود , سریال , آرایش – جذاب ترین ها
برگزیده های سایت
  • سرگرمی
  • عکس بازیگران
  • بیوگرافی
  • مطالب جالب و خواندنی
  • سرگرمی
  • بیوگرافی
  • اگر بیخابی دارید بخانید

    مجموعه : مطالب جالب و خواندنی

    همه ما دوستدار تجربه خواب شبانه بدون هیچ گونه اختلالی هستیم تا با تجدید قوا صبح با نشاطی را آغاز کنیم. با این وجود، میلیون ها نفر در سراسر جهان هر شب در تلاش هستند تا به خواب بروند و یا بدون آن که بیدار شوند شب را به صبح برسانند. اگر چه این مشکلی کوچک برای برخی محسوب می شود، بی خوابی برای برخی دیگر می تواند به مبارزه و چالشی دائمی تبدیل شود. با این وجود، افراد مبتلا به بی خوابی می توانند بدون وابستگی به دارو بار دیگر کنترل خواب خود را به دست بگیرند.

    درمان‌هایی که به جنگ بی خوابی می روند

    به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “مدیکال دیلی”، بنابر گزارش آکادمی پزشکی خواب آمریکا، هر ساله حدود 40 درصد از افراد بالغ در این کشور با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند. در همین حال، 10 تا 15 درصد از بی خوابی مزمن رنج می برند و چند شب در هفته قادر به تجربه خواب کافی نیستند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نیز محرومیت از خواب را به عنوان یک مشکل سلامت عمومی در نظر گرفته است.

    در این میان، برخی درمان های طبیعی که از پشتیبانی علمی برخوردار هستند را می توانید به کار گرفته تا خواب خوب و راحت شبانه را تجربه کنید.

    نور درمانی

    درمان‌هایی که به جنگ بی خوابی می روند

    کم کردن نور چراغ ها پیش از رفتن به رختخواب می تواند در به خواب رفتن و باقی ماندن در خواب کمک کند. روشنایی کم هنگام شب به تولید ملاتونین، هورمون خواب آور، کمک می کند و این در شرایطی است که قرار گرفتن در معرض نور صبحگاهی تولید ملاتونین را متوقف می کند.

    بنابر نتایج مطالعه ای که در سال 2014 در نشریه پزشکی خواب بالینی منتشر شد، کارمندان اداری که نور طبیعی بیشتری دریافت می کنند نسبت به کارمندانی که در محلی فاقد پنجره کار می کنند، حدود 46 دقیقه بیشتر می خوابند. این مطالعه نشان داد که محیط کار نیز می تواند در عادات خواب افراد هنگام شب تاثیرگذار باشد. قرار گرفتن در معرض نور طبیعی کافی هنگام کار می تواند به سلامت و بهزیستی کارمندان کمک کند.

    درمان رفتار شناختی

    درمان‌هایی که به جنگ بی خوابی می روند

    مصرف قرص های خواب آور به امید تجربه خواب آرام و راحت شبانه ممکن است نخستین گزینه برای درمان بی خوابی نباشد. بنابر دستورالعمل ارائه شده از کالج پزشکان آمریکایی، درمان رفتار شناختی (CBT-I) بهترین گزینه در خط مقدم درمان بی خوابی به جای استفاده از قرص های خواب آور است. نتایج مطالعه ای که در سال 2014 انجام شد، نشان داد، گفتار درمانی به 73 بیمار در ارتقا کیفیت خواب کمک کرده است، در شرایطی که مطالعه ای دیگر نشان داد 86 درصد بیماران کاهش بی خوابی را تجربه کرده اند.

  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه
  • تازه های عکس بازیگران
    بیشتر >>